Mijn levens verhaal..

Mijn naam is Ronald Piessens, geboren in 1961 te Sint-Niklaas.
Na mijn
opleiding Mechanica, en vele gespecialiseerde cursussen te volgen ben ik sinds 1988 zelfstandig geworden en was ik vooral bezig met verkoop van motoren & Curiosa.

Tijdens de Daytona Bikeweek in 1992 werd daar de motor “Boss Hoss” voorgesteld in Main Street. ( Florida USA)

 Onmiddelijk heb ik beslist om mij zo een motor aan te schaffen…

 2 maand later had ik terug een afspraak in Amerika met Monte Warne in zijn factory te Dyersburg Tennessee, waar de Boss Hoss geproduceerd werd. (Toen 5 stuks per week).

 In 1995 heb ik de eerste Boss Hoss gehomologeerd voor België.

 Daarna ben ik begonnen om deze Boss HossGehomologeerd te krijgen voor Europa) wat een hels werk was en zeer veel geld gekost heeft..

 Uiteindelijk heb ik deze Boss Hoss Geimporteerd voor Europa tot 2008….

 In 2008 sloeg het noodlot toe bij mij en werd er Prostaatkanker in een ver stadia vastgesteld.

 Na een zware ingreep en nog 37 agressieve bestralingen kon ik bijna niets meer doen,ik was steeds moe door de zware medicatie en moest ik noodgedwongen deze zaak stoppen

 Boss Hoss wordt tot op heden verder gezet in Duitsland. Boss Hoss Cycles Germany.

 4 Lange jaren heb ik dan ook niet meer gewerkt….doordat ik moeilijk kon stappen ben ik op zoek gegaan naar een Electrische scooter om mij te verplaatsen.

 Ik heb vele electrische scooters gehad welke allemaal (F#&@U&#%C»!%#K) waren.

 Uiteindelijk bleek hiervoor een markt te zijn waardoor ik beslist heb een zaak met exclusieve electrische scooters,steps,en fietsen te beginnen.          www.electrictoysforboys.be

 Ik heb voor mijn aankopen wel 3 belangrijke criteria…

  • Alle scooters moeten Europees gehomologeerd zijn voor de openbare weg.
  • Scooters moeten een goede Lithium batterij hebben met ingebouwde BMS ( Batterij Management System) tegen overladen,oververhitting enz….
  • Er moeten wisselstukken voorradig zijn…..

OPGELET

Er worden via het INTERNET zeer veel merken,modellen scooters enz aangeboden…….

Echter 90% voldoet niet aan de vereisten om op de Openbare weg mee te rijden.

De WET is hiervoor zeer simpel….Zodra er een zitje op de scooter of zelfs op een step staat…..wordt dit aanzien als een bromfiets klasse A of B……en moet de scooter voorzien zijn van een nummerplaat en een geldige verzekering….

Bij verkoop moet u een gelijkvormigheidsattest (COC of EEC) bij de scooter ontvangen alsook een douaneformulier E705…..met deze documenten samen met de aankoopfactuur kan u via uw verzekeraar een nummplaat bekomen.